Zakładanie strony internetowej nigdy nie było tak proste, jak obecnie – duża ilość instrukcji, dokumentacji, forów oraz mnóstwo narzędzi do tworzenia witryn zdecydowanie temu sprzyja. Jednak to umieszczanie treści może być problematyczne. Co powinna zawierać strona dla firmy usługowej? Jakie podstawowe informacje umieścić w witrynie firmy, by pomogły w prowadzeniu działalności? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.
Prosty dla użytkowników adres
Nazwa domeny jest jak marka, a użytkownicy powinni szybko ją zapamiętać i z łatwością wpisać do przeglądarki internetowej. Sugerujemy unikać myślników, liczb, gry słów i długich nazw, które powodują dezorientację i komplikują wiele procesów – choćby te w SEO.
Jasny opis działalności firmy
Niezależnie od tego, czy jest to prosta strona dla firmy usługowej czy bardziej zaawansowany projekt, powinna zawierać ona sekcję z opisem firmy. Ktoś, kto natknie się na tę stronę powinien od razu znaleźć informację, czym dokładnie zajmuje się firma. To świetna okazja, by być autentycznym, pochwalić się osiągnięciami, marką oraz historią i wartościami, które rozwijają działalność. Przejrzysty i interesujący opis zachęci użytkowników do pozostania na witrynie, gdy upewnią się, że to właśnie tego szukali.
Łatwe do znalezienia dane kontaktowe
Nie każdy użytkownik ma cierpliwość, by przejść przez każdą stronę w sieci i tam odszukiwać numeru telefonu czy maila. Nie utrudniaj kontaktu z potencjalnymi klientami – umieść dane firmy w widocznym miejscu np. w stopce strony. Podaj kilka sposobów na komunikację – telefon, mail i standardowy formularz kontaktowy to najbardziej optymalne rozwiązania.
Informacje o oferowanych usługach
Opisz usługi, które oferujesz, by utwierdzić w przekonaniu użytkowników, że są w dobrym miejscu. Postaw na konkretną informację o ofercie, niech będzie ona przedstawiona w czytelny sposób. Wykorzystaj do tego zdjęcia, ikony lub grafiki, które pomogą uatrakcyjnić całość.
Opinie klientów i wcześniejsze zlecenia
Warto zwracać się do klientów z prośbą o referencje, co może znacznie przyczynić się do zbudowania pozytywnego wizerunku marki. Uczciwe słowa innych o usługach tworzą je bardziej dostępnymi dla odwiedzających. Ludzie lubią czytać, że konkretna usługa spełniła ich potrzeby i właśnie takie opinie pomagają potencjalnym klientom potwierdzić, że ich oczekiwania będą spełnione.
Responsywny projekt strony
Strona musi być responsywna. Ponad połowa całego ruchu z sieci pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego niedostosowanie witryny do smartfonów i tabletów zmniejsza dotarcie do potencjalnych klientów. Ułatw korzystanie ze strony każdemu odbiorcy i dopasuj witrynę do mniejszych rozdzielczości, by odwiedzający mieli szansę zapoznać się z ofertą firmy w komfortowy sposób.
Wezwanie do działania
Na sam koniec dodamy, że równie istotne jest oczywiste wezwanie do działania. Powiedz odwiedzającym, czego od nich oczekujesz za pomocą przycisków czy podświetlania tekstu.
Mamy nadzieję, że z powyższymi wskazówkami Twoja witryna będzie efektywna i pozwoli na rozwój firmy, powodzenia!
Dodaj komentarz