Jeśli chcesz mieć dobrze prosperujący biznes e-commerce, wybór odpowiedniej platformy ma kluczowe znaczenie, a biorąc pod uwagę szeroką ofertę rozwiązań na rynku, opcji jest naprawdę dużo. To, czym należy się kierować powinno objąć nie tylko teraźniejsze funkcjonalności, ale też przyszłe potrzeby, dlatego szersza perspektywa jest bardzo istotna. Wśród oprogramowań e-commerce coraz bardziej popularny staje się Shopware, dlatego jeśli zastanawiasz się nad decyzją o platformie do własnej działalności, świetnie trafiłeś – poznaj wady i zalety tego narzędzia.
Czym jest Shopware?
Shopware to oprogramowanie e-commerce, które opracowane zostało w 2000 roku w Niemczech. Obecnie z usług platformy korzysta ponad 100 000 firm, a wśród nich znajdują się takie marki jak Philips, Discovery Channel czy L’Oreal. Shopware powstał z połączenia dwóch skalowalnych rozwiązań – Symfony i biblioteki JS – VUe. Jest to nieskomplikowane narzędzie open source, dzięki czemu nawet osoby bez wiedzy technicznej poradzą sobie z jego obsługą, a i jak widać giganci rynkowi także znajdą w nim zastosowanie.
Sklep Shopware – czy warto?
Czym Shopware może do siebie zachęcić? Przedstawiamy kilka zalet.
Prosta konfiguracja i obsługa wielu kanałów
Interfejs Shopware ułatwia konsumentom znalezienie tego, czego chcą. Prosty edytor pokazuje tylko te elementy, które są dostosowywane podczas modyfikacji i ukrywa resztę. Możliwe jest też sortowanie produktów według koloru, rozmiaru, oceny, ceny, ceny wysyłki itp., wiele z nich dotyczy również zakupów mobilnych. Klienci korzystający z urządzeń mobilnych mogą również korzystać ze wszystkich aspektów sterowania gestami, takich jak powiększanie palcami, klawisze dotykowe i suwaki przewijania. Shopware to także świetne narzędzie dla firm działających na kilku rynkach i stosujących wielokanałową strategię. Platforma oferuje wiele rozwiązań ułatwiających obsługę sprzedaży B2C i B2B niezależnie od tego, gdzie pozyskuje się klientów.
Optymalizacja pod kątem SEO
Sklep na Shopware zapewnia możliwość tworzenia przyjaznych dla SEO adresów URL, dostosowywania tytułów i opisów meta. Po prostu, posiada wszystkie mechanizmy, które pozwalają na optymalizację sklepu internetowego pod wyszukiwarki.
Wysoki poziom elastyczności
Istotną zaletą niemieckiego rozwiązania e-commerce jest jego wszechstronność i elastyczność. Shopware oferuje cztery różne plany, które pasują do różnych wielkości i potrzeb sklepu internetowego, co czyni je dobrym wyborem dla małych sprzedawców e-commerce, start-upów. Bezpłatne wersje Community Edition i najnowsza Starter Edition najbardziej wspierają małych handlowców, umożliwiając im dostęp do darmowego narzędzia, ale z ograniczonymi funkcjami. Bez wcześniejszego doświadczenia technicznego te dwa plany mają na celu umożliwienie szybkiego wejścia na rynek. Z drugiej strony, dla średnich i większych firm internetowych odpowiednie są wersje Professional i Enterprise, które są lepiej dostosowane do dużych globalnych firm e-commerce, a przy tym odpowiednio droższe.
Przyjazny dla urządzeń mobilnych
Progressive Web App to technologia, o której słyszy się coraz częściej. Daje możliwość tworzenia stron www w formie dostosowanej do potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych. Sklep Shopware PWA wykorzystuje nowoczesne możliwości, aby zapewnić użytkownikom jeszcze lepsze doświadczenia, dostarczając im je na smartfonach i tabletach.
Platforma Shopware – wady
Oczywiście, jak każde rozwiązanie, Shopware również ma wady. Sprawdź, co przemawia na niekorzyść platformy.
Koncentracja na rynku niemieckim
Shopware wywodzi się z Niemiec i to właśnie tam jest wiodącym systemem sklepowym dla sprzedawców e-commerce. Narzędzie jest doskonale dostosowane do tego rynku i mimo coraz większej popularności poza Niemcami, nadal jest to główny obszar jego działalności. Ma to wpływ na społeczność skupioną wokół platformy, która w większości jest niemieckojęzyczna, co może być utrudnieniem.
Relatywnie niewielka liczba wtyczek
W porównaniu do innych dostępnych narzędzi jak np. Magento, Shopware charakteryzuje się mniejszą liczbą wtyczek.
Stosunkowo wysokie koszty
Nie uwzględniając darmowej taryfy open source’owej, sklepy internetowe Shopware są często kojarzone z wyższymi kosztami inwestycji. W przypadku mocno zindywidualizowanego sklepu przekracza się pięciocyfrową kwotę, co może mieć duże znaczenie w przypadku małego i średniego sklepu. Oczywiście, mając w celach szybki rozwój i ekspansję, jest to rozsądna inwestycja, jednak warto mieć na uwadze finanse, które należy ponieść, zakładając sklep na Shopware.
Sklep na Shopware oferuje wiele korzyści, szczególnie jeśli chodzi o użyteczność samej platformy i jej funkcjonalność o czym przeczytasz na https://smartbees.pl/uslugi/shopware. Podczas wyboru narzędzia, jak zawsze, zasugerujemy, aby kierować się potrzebami i preferencjami, zwłaszcza, że rozmiar projektu może mieć ogromne znaczenie na finalną decyzję o oprogramowaniu. Shopware jest przystępnym rozwiązaniem dla nowych użytkowników i z pewnością poradzi sobie z małymi i średnimi sklepami, dlatego jeśli właśnie takie plany snujesz, to idealne narzędzie na Twojego biznesu.
Dodaj komentarz