Tworząc sklep internetowy warto znać koszty poszczególnych elementów, by móc choćby wstępnie oszacować kosztorys. Na koszt sklepu na Magento składa się wiele elementów, a w zależności od nich cena może się różnić. Co składa się na koszty wdrożenia sklepu na Magento? Ile kosztuje sklep? O tym wszystkim w dzisiejszym artykule.
Co wpływa na koszt sklepu?
Tak, jak wspominaliśmy wyżej – na koszt wdrożenia Magento wpływa wiele czynników. Jakie to elementy?
Prace koncepcyjne i projekt graficzny
Na samym początku należy określić rodzaj Magento, w zależności od wybranej platformy ostateczna cena projektu może się znacznie różnić. Magento Open Source (wcześniej Magento Community) bazuje na licencji open source, dlatego koszt źródłowy jest dostępny za darmo. Z kolei Magento Commerce (dawniej Magento Enterprise) wymaga zapłaty licencji, która kosztuje co najmniej 2200 dolarów miesięcznie. Koszt związany z grafiką i UX zależy od ilości projektowanych podstron, wykonywania makiet czy też grafik i innych elementów.
Hosting
Nawet jeśli zdecydujesz się na darmową wersję Magento to i tak musisz ponieść koszty hostingu i rozwoju. Istnieje kilka opcji hostingu, które różnią się zależnie od wariantu. Najtańszym z nich jest hosting współdzielony, jednak na tym serwerze twoja witryna Magento będzie konkurować o zasoby z innymi stronami. Z kolei hosting VPS i serwer dedykowany są lepszym wyborem, ale należy liczyć się z większymi kosztami.
Testowanie
Zanim sklep internetowy trafi do użytkowników należy go dokładnie przetestować, a tym zajmuje się zespół testerów QA. To do nich należy weryfikacja poprawności środowiska, całości rozwiązania czy stabilności ścieżek krytycznych, bazując na różnych scenariuszach. Koszt sprawdzania sklepu jest uzależniony jest o ilości czasu, który potrzebny jest na przetestowanie projektu, a to z kolei powiązane jest z rozmiarem sklepu.
Wewnętrzny rozwój Magento
Po wdrożeniu sklepu należy pamiętać o konieczności jego rozwoju, utrzymywania i wsparcia technicznego. W związku z tym należy liczyć się z kosztami zatrudnienia własnego zespołu programistów lub wynajęcia agencji rozwoju Magento.
Rozszerzenia
Magento jest bogate w funkcjonalności, które w większości pokryją podstawowe potrzeby działania sklepu online. Z czasem jednak wymagania się zmieniają, a wraz z nim potrzebne są dodatkowe rozszerzenia, które zwiększają możliwości sklepu. Wśród modułów znajdują się zarówno wersje darmowe, jak i płatne.
Jaki będzie koszt wdrożenia Magento
Ciężko dokładnie określić cenę wdrożenia sklepu na Magento, ponieważ powyższe czynniki to tylko kilka z elementów, które mają wpływ na ostateczną ofertę. Koszty będą różnić się nie tylko w zależności od składowych, ale też w zależności od software house’u czy agencji. Warto też pamiętać, że nie wszystkie z powyższych czynników mają duży wpływ na ostateczny kosztorys – niektóre z nich kształtują cenę w mniejszym, a inne w większym stopniu. By dokładnie określić cenę warto zwrócić się do konkretnego podmiotu wraz ze swoimi potrzebami, który weźmie pod uwagę wszelkie możliwe zmienne i dobierze plan cenowy do twojej firmy.
Dodaj komentarz